12/11/10

Πρωτοφανείς χειρισμοί από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας έχουν οδηγήσει σε απόγνωση δεκάδες τελειόφοιτους Λυκείου, πάσχοντες από βαριά νοσήματα

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΟΤΑΝ Η ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ
Πρωτοφανείς χειρισμοί από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας έχουν οδηγήσει σε απόγνωση δεκάδες τελειόφοιτους Λυκείου, πάσχοντες από βαριά νοσήματα
Πρωτοφανείς χειρισμοί από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας έχουν οδηγήσει σε απόγνωση δεκάδες τελειόφοιτους Λυκείου, πάσχοντες από βαριά νοσήματα.
Κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη οι πάσχοντες από βαριές ασθένειες  μαθητές της Γ΄τάξης του Λυκείου κατέθεταν τα ιατρικά δικαιολογητικά τους στις Υγειονομικές Επιτροπές των Νομαρχιών, οι οποίες έκριναν το αν μαθητές αυτοί ενέπιπταν στις διατάξεις του Νόμου και πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να εξεταστούν σε ενδοσχολικό επίπεδο και να εισαχθούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ με το ποσοστό του 5%.

Αν η γνωμάτευση ήταν θετική οι μαθητές εξετάζονταν ενδοσχολικά και στη συνέχεια, κατά την έναρξη του επόμενου ακαδημαϊκού έτους, εισάγονταν, κατόπιν αιτήσεώς τους  και ανάλογα με τη βαθμολογία τους, στα τμήματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αυτή η διαδικασία ακολουθήθηκε και κατά τη σχολική χρονιά 2009-2010.
Ωστόσο, με Υπουργική Απόφαση της 01/10/2010(151/122732/Β6), ενώ δηλαδή είχαν ήδη ολοκληρωθεί οι ενδοσχολικές εξετάσεις και εκκρεμούσαν οι εγγραφές στην Τριτοβάθμια, οι μαθητές της κατηγορίας αυτής κλήθηκαν να υποβάλουν εκ νέου τα δικαιολογητικά τους σε νέες επιτροπές(σε 14 Νοσοκομεία ανά τη χώρα) που συνέστησε το Υπουργείο για το σκοπό αυτό.
Σε μερικές δεκάδες περιπτώσεις μαθητών η απόφαση των επιτροπών αυτών ήταν αρνητική για το αν εμπίπτουν στις διατάξεις του Νόμου, ανέτρεπαν δηλαδή τις προηγούμενες αποφάσεις. Αποτέλεσμα είναι οι μαθητές αυτοί να αποκλείονται από την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια και να πρέπει να συμμετάσχουν στις  Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2011, χάνοντας δηλαδή μία ολόκληρη χρονιά.
Η μεθόδευση αυτή από την πλευρά του Υπουργείου (στο όνομα άραγε του «εξορθολογισμού»;) είναι απαράδεκτη απ’ όλες τις απόψεις:
1ον περιστέλλει αναδρομικά την άσκηση ενός δικαιώματος, το οποίο είχε παραχωρηθεί νωρίτερα και με βάση το οποίο οι μαθητές είχαν επιλέξει τον τρόπο εξέτασής τους για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
2ον  ανατρέπει τον προγραμματισμό δεκάδων οικογενειών και τους επιβαρύνει οικονομικά αλλά και το κυριότερο ψυχολογικά, ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά που πάσχουν από βαριά νοσήματα
3ον  ακυρώνει στην πράξη καθεαυτή την εκπαιδευτική διαδικασία των ενδοσχολικών εξετάσεων.
Ενδεικτικά μπορούμε να αναφερθούμε στην περίπτωση μαθήτριας η οποία, πάσχουσα από κακοήθη νεοπλασία προ εξαετίας υπεβλήθη σε διαδοχικές χειρουργικές επεμβάσεις και χημειοθεραπεία και θα βρίσκεται υπό φαρμακευτική αγωγή εφ’όρου ζωής, η οποία κρίθηκε από την Υγειονομική επιτροπή της Νομαρχίας ότι εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου, έδωσε ενδοσχολικές εξετάσεις και στη συνέχεια (Οκτώβριο του 2010) κρίθηκε από τη νέα επιτροπή ότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις ως «ιαθείσα», διότι παρήλθε πενταετία από την εμφάνιση της νεοπλασίας. Να σημειωθεί δε ότι στην επιτροπή δεν συμμετείχε γιατρός με ειδικότητα Ογκολόγου, καθώς δεν προβλέπεται από την Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
Παρά το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει γονείς και μαθητές λόγω των χειρισμών του, το Υπουργείο Παιδείας «ποιεί την νύσσαν» ή παραπέμπει, διά των στελεχών του, τους απελπισμένους γονείς που διαμαρτύρονται στο Υπουργείο Υγείας(!). Ντροπή!
Πηγή: alfavita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου