24/11/10

Η «κοινή γνώμη» ως επικοινωνιακό όχημα για τις αλλαγές στο Λύκειο

Ετοιμάζονται οι αλλαγές στο λύκειο - Ανατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στην «GRO – ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Α.Ε.» να διερευνήσει την κοινή γνώμη για την κατάσταση στο Λύκειο
 Χρήστου Κάτσικα
Το Υπουργείο Παιδείας στις 6/10/2010 ανακοίνωσε ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ για τη σκοπούμενη ανάθεση κατόπιν διαπραγμάτευσης έργου με τίτλο: «Διεξαγωγή Έρευνας Κοινής Γνώμης επί ζητημάτων  Λυκείου - Λυκειακής Εκπαίδευσης». Στις 15/11/2010 το Υπουργείο ανακοίνωσε την απόφαση ανάθεσης του έργου στην εταιρεία GRO – ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Α.Ε. αντί του ποσού των «50.922 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του εκάστοτε αναλογούντος ΦΠΑ».
 Στο δια ταύτα: Η τεχνική είναι γνωστή. Αφήνεις απότιστο ένα λουλούδι και έπειτα ρωτάς τη γνώμη του τυχαίου διαβάτη για την κατάσταση του λουλουδιού. Μετά χρησιμοποιείς τη γνώμη του διαβάτη για να δικαιολογήσεις τις αλλαγές που θέλεις να κάνεις. Για να θυμηθούμε: Το 1990 επί κυβερνήσεως Ν.Δ. λίγο πριν από τις ρυθμίσεις Κοντογιαννόπουλου – Σουφλιά δόθηκε η ευκαιρία, με το γνωστό τρόπο, να εκφραστεί η «κοινή γνώμη» (δηλαδή αυτή που διαμορφώνουν οι ίδιοι που τη ζητούν). Τι διαπίστωνε η «κοινή γνώμη»;
Η τάξη έχει χαθεί στα σχολεία, οι ιεραρχίες έχουν κλονιστεί, κανείς δεν αξιολογείται από κανέναν, τα παιδιά μένουν αγράμματα, τα φροντιστήρια κυριαρχούν, οι ιδιωτικές δαπάνες ροκανίζουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Ποιος άραγε είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος γι αυτή την κατάσταση; Μήπως η Κυβέρνηση και το Υπουργείο που διαπιστώνουν κι αυτοί την κακή κατάσταση των σχολείων και έχουν δηλώσει την πρόθεση τους να τα αλλάξουν όλα; Όχι βέβαια. Φταίνε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Και ήρθανε οι ρυθμίσεις και τα νομοσχέδια και έγινε ότι έγινε.
Για θυμηθείτε. Λίγα χρόνια αργότερα, την περίοδο 1997 – 1998, επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, ο Γεράσιμος Αρσένης, μέσα από τα στρατευμένα μολύβια πολλών δημοσιογράφων  και τα επιχειρήματα των εκφωνητών της αυλής και της οθόνης, διαπίστωνε ό,τι και η «κοινή γνώμη». Ανεργία των πτυχιούχων, φροντιστηριοποίηση, αμάθεια, Λύκειο προθάλαμος του Πανεπιστημίου. Και άρχισε, συνοδευμένος από τις ιαχές των κολάκων και πατώντας στις προσδοκίες της «κοινής γνώμης» (που ζητάει αλλαγή αλλά ξεχνάει να ρωτήσει σε ποια κατεύθυνση), να υλοποιεί τη μεγαλόπνοη μεταρρύθμιση των 28 πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου, μετατρέποντας το Λύκειο στο Λαβύρινθο με το Μινώταυρο.
Τώρα, με τέχνη το Υπουργείο Παιδείας στρώνει το ίδιο γνωστό παιχνίδι. Καμώνεται πως δεν γνωρίζει ότι τα προβλήματα των σχολείων σχετίζονται με τη δική του και την προηγούμενη πολιτική που είναι δεμένες με ένα νήμα, καμώνεται ότι έχει στο χέρι τη ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ και αναφωνεί: επιτέλους ας δούμε τι λέει και ο απλός κόσμος. Ο απλός κόσμος τι λέει. Αυτός που πληρώνει μια περιουσία στα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα, αυτός που συνεχίζει να πληρώνει κι όταν μπαίνει το παιδί του στο Πανεπιστήμιο, αυτός που το βλέπει να μαραζώνει από την ανεργία ή την υποαπασχόληση ή τη μετανάστευση μετά το πτυχίο. Έ τι να λέει ο απλός κόσμος; Ότι λέει για τα δημόσια νοσοκομεία που δεν έχουν ούτε γάζες, ότι λέει για τους γιατρούς με τις ατελείωτες ουρές, ότι λέει για την εξέταση που δεν την καλύπτει η ασφάλεια και την πληρώνει από την τσέπη του. Να πάνε στο διάβολο λέει. Και βέβαια η κατάρα αυτή δεν μπορεί να φτάσει τους Υπουργούς γιατί βρίσκονται μακριά του φτάνει όμως στο προσωπικό του νοσοκομείου, τους γιατρούς, σε όποιον βρει μπροστά του.
Το Υπουργείο κάνει μια έξυπνη κίνηση για να μαζικοποιήσει τους υποστηρικτές του. Θα πάρει τα στοιχεία της έρευνας της «κοινής γνώμης» που θα είναι : οι καθηγητές δεν δουλεύουν, το παιδί μου μόνο στο φροντιστήριο μαθαίνει, οι υπολογιστές δεν δουλεύουν, αναγκάζομαι να πληρώνω ιδιαίτερα, κλπ κλπ (αυτά θα είναι τα αποτελέσματα της έρευνα καθώς, ως γνωστό, ότι αγκίστρι βάζεις τέτοια ψάρια πιάνεις). Τι ζητάει λοιπόν η «κοινή γνώμη»; ΑΛΛΑΓΗ.
Έ το Υπουργείο  την έχει. Θα την προσφέρει καλά διπλωμένη σε χρυσόχαρτο με φιόγκους όπως ταιριάζει να μεταμφιέζει κανείς το κακό για να μην αναγνωριστεί έγκαιρα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου