17/11/10

Kλειδί η επιλογή του 6ου µαθήµατος

Χρήστου Κάτσικα

Προβληµατισµός για τα Μηχανογραφικά
Προβληµατίζεται το υπουργείο Παιδείας για την περίοδο κατάθεσης του µηχανογραφικού∆ελτίου από τους υποψηφίους. Μετά τιςδηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας γιασυµπλήρωση του Μηχανογραφικού πριν από τις εξετάσεις, η υπουργός Παιδείας Αννα∆ιαµαντοπούλου δήλωσε ότι το υπουργείοΠαιδείας το ξανασκέφτεται και πως οι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ακόµη ληφθεί. 
Καθώς ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΠΘ η εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του2011, οι πάνω από 70.000 µαθητές της Γ΄ τάξης των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (οµάδα Β΄) καθώς και οι περίπου 15.000-20.000 απόφοιτοι, που ετοιµάζονται να πάρουν πάλι µέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, πρέπει να γνωρίζουν ότι η έγκαιρη επιλογή του 6ου µαθήµατος είναι διπλά κρίσιµη,καθώς από τη µια καθορίζει το δεύτερο πεδίο που θα δηλώσει κάθε υποψήφιος και από την άλληπαίζει καταλυτικό ρόλο στη συνολική βαθµολογία, άρα στην επιτυχίατου υποψηφίου. Στο πλαίσιο αυτό «ΤΑ ΝΕΑ»παρουσιάζουν σήµερα όλα όσα πρέπεινα προσέξουν οι υποψήφιοικαι των τριών κατευθύνσεων στην επιλογή τους. 
Η απόφαση για τις σπουδές 
Πρώτο µέληµα όλων των υποψηφίων θα πρέπει να είναι η απόφασηγια τις σπουδές που θέλουν να ακολουθήσουν. Mε βάση αυτή την απόφαση γίνεται και η επιλογή κατεύθυνσης και πεδίουή πεδίων. Το 2ο µάθηµα Γενικής Παιδείας(ως 6ο υποχρεωτικά εξεταζόµενο µάθηµα), µόλις δηλωθεί, οδηγεί αναγκαστικά τον υποψήφιο στην επιλογή συγκεκριµένων επιστηµονικών πεδίων. 

Γι’ αυτό η κυρίαρχη σκέψη του πρέπει να είναι στις σπουδές που θέλει να κάνει και κατόπιν στην επιλογή του µαθήµατος που θα τον οδηγήσει σε αυτές µέσω του συνδυασµού των πεδίων.
 
Ανισες επιδόσεις 
Αυτό που οφείλουν ναλάβουν υπόψη τους οι υποψήφιοι είναι οι άνισες επιδόσεις που καταγράφονται στο 6ο µάθηµα επιλογής, µε αποτέλεσµαάλλοι υποψήφιοι να ευνοούνται και άλλοι να αδικούνται, ανάλογα µε το µάθηµαπου επιλέγουν, όπως µε σαφήνεια φάνηκε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των τελευταίων χρόνων. 
Για παράδειγµα, δύο υποψήφιοι, που στοχεύουν στο ίδιο επιστηµονικόπεδίο και στα ίδιατµήµατα ΑΕΙ και ΤΕΙ, έχουν διαφορετικές ευκαιρίεςκαι πιθανότητες επιτυχίας επιλέγοντας διαφορετικό 6ο µάθηµα Γενικής Παιδείας. 
Ετσι, όσοι υποψήφιοι επέλεξαν το 2010 π.χ. Ιστορία βρέθηκαν σε µειονεκτική θέση, καθώς µόλις το 36% έγραψε πάνω από τη βάση, σε σχέση µε όσους επέλεξαν π.χ. Φυσική (77% πάνω από τη βάση) ή Βιολογία (67% πάνω από τη βάση). Βέβαια, από το φετινό σχολικό έτος 2010-11 οι υποψήφιοι που θα δηλώσουν ότιθα εξεταστούν πανελλαδικά στο µάθηµα Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας, θα πρέπειυποχρεωτικά να δηλώσουν ως 2ο πανελλαδικώς εξεταζόµενο µάθηµα Γενικής Παιδείας τα Μαθηµατικά και ΣτοιχείαΣτατιστικής,ανεξαρτήτως από το εάν επιθυµούν να δηλώσουν το 5ο Επιστηµονικό Πεδίο ή όχι. 

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: Πότε το άριστα από 20.000 γίνεται 18.600 µόρια
Οι πάνωαπό 36.000 υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, ανενδιαφέρονται µόνο για το 1ο Επιστηµονικό Πεδίο, έχουν µαθήµατα αυξηµένηςβαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά (1,3)και την Ιστορία Κατεύθυνσης (0,7) και µπορούν να επιλέξουν ως έκτο µάθηµα όποιο από τα τέσσερα µαθήµατα Γενικής Παιδείας θέλουν. Αν ενδιαφέρονται να συνδυάσουν 2ο ή το 1ο και το 4ο Επιστηµονικό Πεδίο, τότε πρέπει ναεπιλέξουν ως έκτοµάθηµα τα ΜαθηµατικάΓενικής Παιδείας.Αν ενδιαφέρονται να σ υνδυάσουν το 1ο και το 3ο Επιστηµονικό Πεδίο, τότε πρέπει να επιλέξουν ωςέκτο µάθηµατη Βιολογία Γενικής Παιδείας. 
Η διεκδίκηση όµως τµηµάτων των παραπάνω επιστηµονικών πεδίων τούς αλλάζει τα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας, αλλά το κυριότερο είναιότι τους αλλάζει και τους συντελεστές. ∆ηλαδή οι συντελεστές τους µειώνονται σε0,9 και 0,4 αντιστοίχως και το άριστα από 20.000 γίνεται 18.600 µόρια. 
Αν επιλέξουντµήµατα του Επιστηµονικού Πεδίου, έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας(για το πεδίοαυτό) τις Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας και τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας, των οποίων οι συντελεστές είναι αντιστοίχως 1,3 και 0,7, δηλαδή δεν υφίστανται µείωση. 

ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΠότε είναι µειωµένοι  οι συντελεστές
Οι περίπου11.000 υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης, αν ενδιαφέρονται για το 2οή το 4οΕπιστηµονικό Πεδίο, έχουνµαθήµατα αυξηµένηςβαρύτητας τα Μαθηµατικά(1,3) και τηΦυσική Κατεύθυνσης (0,7)και µπορούν ναεπιλέξουν ως έκτο µάθηµα όποιο από τα µαθήµατα Γενικής Παιδείας επιθυµούν. Για το 3ο Επιστηµονικό Πεδίο έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τη Βιολογία (1,3) και τη Χηµεία Κατεύθυνσης (0,7) και µπορούν να επιλέξουν όποιο απότα µαθήµατα Γενικής Παιδείαςθέλουν. Για το το 1ο Επιστηµονικό Πεδίοέχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας ταΜαθηµατικά Γενικής Παιδείας και τοµάθηµα Αρχές 5ο Επιστημονικό Πεδίο Οικονοµικής Θεωρίας (0,7 και 1,3), τα οποία είναι υποχρεωµένοι να δηλώσουν ως έκτο και έβδοµο µάθηµα αντίστοιχα. Αν ενδιαφέρονται να συνδυάσουν κάποιο από τα παραπάνωπεδία µε τ Επιστηµονικό Πεδίο, είναι υποχρεωµένοι να δηλώσουν ως έκτο µάθηµα την Ιστορία Γενικής Παιδείας. 
Στην τελευταίααυτή περίπτωση,τα µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας είναι η Νεοελληνική ΓλώσσαΓενικής Παιδείας (0,9) και η ΝεοελληνικήΙστορία Γενικής Παιδείας (0,4), τα οποία έχουν µειωµένους συντελεστές και ως εκ τούτουη µέγιστη βαθµολογία που µπορεί να συγκεντρώσει ο υποψήφιος είναι τα 18.600 µόρια. 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: Με ποιον συνδυασµό αλλάζει το 6ο µάθηµα
Οι πάνω από40.000 υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (απόφοιτοι και τελειόφοιτοι), ανενδιαφέρονται για το 2ο και 4ο Επιστηµονικό Πεδίο ήγια ένα από αυτά, τότεέχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά (1,3) και τηΦυσική Κατεύθυνσης(0,7) και µπορούν να επιλέξουν ως έκτοµάθηµα όποιο από τα µαθήµατα Γενικής Παιδείας επιθυµούν. Η διεκδίκησητµηµάτων του 1ου ΕπιστηµονικούΠεδίουή το υ 3ου Επιστηµονικού Πεδί ου αλλάζει το έκτο µάθηµα, το οποίο γίνεται υποχρεωτικά Ιστορία Γενικής Παιδείας στηνπρώτη περίπτωση και Βιολογία στη δεύτερη και µειώνει και τουςσυντελεστές. Οπως γίνεται κατανοητό, και στις δυο τελευταίες περιπτώσεις η µέγιστηβαθµολογία που µπορούν να συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης είναι τα 18.600 µόρια. Για το 5ο Επιστηµονικό Πεδίο έχουν µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας τα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας (0,7) και τοµάθηµα Αρχές Οικονοµικής Θεωρίας (1,3), ταοποία είναι υποχρεωµένοι να επιλέξουν ως έκτο και έβδοµο µάθηµα αντίστοιχα. 
Πηγή:  Τα Νέα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου