22/12/10

Εθνικό Πρόγραμμα Διά Βίου Εκμετάλλευσης


Το υπουργείο Παιδείας, χτες, παρουσίασε το «σχέδιο Εθνικού Προγράμματος Διά Βίου Μάθησης», προωθώντας την πολιτική της διαρκούς κατάρτισης, για την παραγωγή φθηνού ευέλικτου εργατικού δυναμικού, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των εργοδοτών
Την πολιτική διάλυσης της εκπαίδευσης και τη μετατροπή της σε μια αγορά που θα πουλάει πιστοποιητικά κάθε είδους, με σκοπό την κατασκευή μιας στρατιάς μισομορφωμένων και ευέλικτων εργαζομένων, έχει σκοπό να υλοποιήσει το υπουργείο Παιδείας με το «σχέδιο Εθνικού Προγράμματος Διά Βίου Μάθησης», που παρουσιάστηκε, χτες, στους ...«κοινωνικούς εταίρους». Εκπρόσωποι του ΣΕΒ, της ΕΣΕΕ, της ΓΣΕΒΕΕ μαζί με εκπροσώπους της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ και άλλοι φορείς καλέστηκαν στο υπουργείο Παιδείας για την παρουσίαση του «σχεδίου». Ολοι μαζί συμφώνησαν στην ανάγκη επέκτασης της «Διά Βίου Μάθησης». Το σχετικό «Εθνικό Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης» θα παρουσιαστεί το Γενάρη.
Τι είναι «Εθνικό Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης»; Κυρίως είναι «δράσεις» για τη σύνδεση των δομών κατάρτισης και επανακατάρτισης με τις «ανάγκες» των εργοδοτών. Στόχος του υπουργείου είναι να αυξήσει τη συμμετοχή των εργαζομένων στις δομές «Διά Βίου Μάθησης» από 2,8% που είναι σήμερα σε 6% μέχρι το 2013.
Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση επιδιώκει να κατευθύνει τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν σε διαφόρων ειδών προγράμματα, με την ελπίδα ότι μπορεί να βρουν δουλειά ή να κρατήσουν τη δουλειά τους.
Η κυβέρνηση θα δώσει 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ στην παραπάνω κατεύθυνση (κυρίως από προγράμματα ΕΣΠΑ) για το «Εθνικό Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης», αφού το θεωρεί «εργαλείο» για την έξοδο απ' την κρίση. Με τον τρόπο αυτό - στο άμεσο μέλλον - θα «κρύψει» μέρος των ποσοστών ανεργίας, ενώ προοπτικά θα διαμορφώσει ένα τελείως διαφορετικό εκπαιδευτικό «περιβάλλον». Οπως, ήδη, έχει διατυπωθεί σε πολλά κείμενα του υπουργείου Παιδείας και της ΕΕ, η εκπαίδευση «σπάει» σε τυπική (το οργανωμένο σύστημα απ' το σχολείο έως το πανεπιστήμιο), μη τυπική (κάθε άλλη δημόσια η ιδιωτική εκπαιδευτική δομή) και άτυπη (οποιαδήποτε δραστηριότητα έχουμε στον ελεύθερο χρόνο μας και πιστοποιείται). Τελικός στόχος είναι η ισοπέδωση πτυχίων, πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, τα οποία θα αποτελούν ένα σύνολο «προσόντων», που θα κρίνει ο εργοδότης μέσω του θεσμοθετημένου Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
Το κύριο βάρος (σε επίπεδο χρηματοδότησης) δίνεται στη «συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση» (κατάρτιση και επανακατάρτιση ανέργων κ.ά.), όπου δίνεται και το 1,1 απ' τα 2,2 δισ. ευρώ. Ελάχιστα χρήματα (28,5 εκατ. ευρώ) θα δοθούν στην «αρχική επαγγελματική κατάρτιση» (πρακτική άσκηση σε ΙΕΚ, υποτροφίες κατάρτισης κ.ά). Για «εκπαίδευση ενηλίκων», όπως «εκμάθηση ελληνικής γλώσσας, βασικών γνώσεων τεχνολογίας» κ.ά., θα δοθούν 186,8 εκατ. ευρώ και 617 εκατ. ευρώ σε «εκπαίδευση στελεχών δημοσίου, αυτοδιοίκησης, κοινωνικών εταίρων». Το υπόλοιπο ποσό θα δοθεί για να κατασκευαστεί ένα ολόκληρο σύστημα πιστοποίησης δομών και «πτυχίων», για έρευνες για ζητήματα διά βίου μάθησης, επαγγελματικού προσανατολισμού και ενίσχυσης της νεανικής επιχειρηματικότητας.
Οι φορείς που εμπλέκονται στην υλοποίηση του παραπάνω σχεδίου και θα «παρέχουν» κάθε είδους κατάρτιση είναι πάρα πολλοί. Από τον ΟΑΕΔ και φορείς των υπουργείων Εργασίας και Παιδείας μέχρι πανεπιστήμια και ινστιτούτα του ΣΕΒ, της ΑΔΕΔΥ κ.ά. Πάντως, οι εκπρόσωποι των «κοινωνικών εταίρων», κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, συμφώνησαν απολύτως με την κατεύθυνση της ενίσχυσης της Διά Βίου Μάθησης και είναι έτοιμοι να διατυπώσουν τις προτάσεις τους για τη ...δοσολογία εκμετάλλευσης μέσω της κατάρτισης και της διά βίου μάθησης.
Πηγή: Πρωινός Λόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου