Η τεχνολογία έκανε την κιµωλία... ιστορία στα πλαίσια του ψηφιακού
σχολείου
«Η χρήση
της τεχνολογίας βελτιώνει κατά πολύ το µάθηµα,το κάνει πιο ευχάριστο, πιο
κατανοητό». Η Σοφία Στάθη, µαθήτρια του Γυµνασίου Σούδας, και οι συµµαθητές της
περνούν αυτή την περίοδο από την εποχή της κιµωλίας στους διαδραστικούς πίνακες
διδασκαλίας. Το σχολείο τους είναι από ταπρώτα στην Ελλάδα που στα πλαίσια του
ψηφιακού σχολείου αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας.
«Τα πράγµατα αλλάζουν σε τεράστιο βαθµό στον τρόπο παράδοσης µέσα στην τάξη. Ενας φιλόλογος που διδάσκει,για παράδειγµα, τη Μάχη της Κρήτης, πέρα από τοβιβλίο µπορεί χάρις στον διαδραστικό πίνακανα παρουσιάσει χάρτες και πίνακες µε τις µάχες και τις κινήσεις των στρατευµάτων, να δείξει φωτογραφικό υλικό της εποχής και βίντεο, να µπειάµεσα στο ∆ιαδίκτυοκαι να κατεβάσει ό,τι πληροφορίες θελήσουν οι µαθητές. Αυτό γίνεται σχεδόν σεόλα τα µαθήµατα, τη Φυσική, τα Μαθηµατικά, τη Χηµεία»,λέει στα«ΝΕΑ» ο καθηγητής Πληροφορικής και υποψήφιος διδάκτορας στο Πολυτεχνείο Κρήτης Μιχάλης Κουνελάκης.
«Τα πράγµατα αλλάζουν σε τεράστιο βαθµό στον τρόπο παράδοσης µέσα στην τάξη. Ενας φιλόλογος που διδάσκει,για παράδειγµα, τη Μάχη της Κρήτης, πέρα από τοβιβλίο µπορεί χάρις στον διαδραστικό πίνακανα παρουσιάσει χάρτες και πίνακες µε τις µάχες και τις κινήσεις των στρατευµάτων, να δείξει φωτογραφικό υλικό της εποχής και βίντεο, να µπειάµεσα στο ∆ιαδίκτυοκαι να κατεβάσει ό,τι πληροφορίες θελήσουν οι µαθητές. Αυτό γίνεται σχεδόν σεόλα τα µαθήµατα, τη Φυσική, τα Μαθηµατικά, τη Χηµεία»,λέει στα«ΝΕΑ» ο καθηγητής Πληροφορικής και υποψήφιος διδάκτορας στο Πολυτεχνείο Κρήτης Μιχάλης Κουνελάκης.
ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΙ∆ΙΚΟΤΗΤΑ του γυµνασίου, από τα φιλολογικά µαθήµατα µέχρι τη Φυσική Αγωγή, υπάρχει συγκεκριµένο λογισµικό για κάθε µάθηµα από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο θα µπορούν να το αξιοποιήσουν οι καθηγητές. Παράλληλα εκπαιδευτικός και µαθητές θα µπορούν να αξιοποιούν το ∆ιαδίκτυο και να αναζητούν κάθε είδους πληροφορία. Αυτή τη στιγµή στο Γυµνάσιο Σούδας, όπως σηµειώνει ο κ. Κουνελάκης, «έχουµε περάσει σε µια πρώτη ενηµέρωση του τι θα συµβεί. Οι καθηγητές περιµένουν µε ανυποµονησία την πλήρη εφαρµογή του προγράµµατος. Εξυπηρετεί πάρα πολύ και τον ίδιο τον καθηγητή. Κάνει το µάθηµα και την προσέγγιση στον µαθητή πιο εύκολη. Ο καθηγητής πλέον δεν είναι “αναγκασµένος” να γράψει σε έναν πίνακα, να σβήσεικαι να ξαναγράψει. Θα µπορεί να δουλεύει πάνω στον διαδραστικό πίνακα, να αποθηκεύει ό,τι έγραψε και να το δίνειµε CD στους µαθητές για το σπίτι, µε περισσότερη εικόνα, πίνακες, video, να διαφοροποιεί τον µέχρι σήµερα στατικό τρόπο µαθήµατος. Από έρευνες που έχουν γίνει από την εφαρµογή των πινάκων σε άλλες χώρες, φαίνεται η µεγάλη βοήθεια που προσφέρει στους µαθητές».
Για κάθε µάθηµα υπάρχει
συγκεκριµένο λογισµικό από το υπουργείο Παιδείας
«ΠΙΛΟΤΟΣ» ΤΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΣ ΣΟΥ∆ΑΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Από τα πρώτα σχολεία στην Ελλάδα που περνούν στους
διαδραστικούς πίνακες διδασκαλίας, χάρη στους οποίους οι µαθητές µπορούν να
δουν χάρτες και πίνακες µε τις µάχες και τις κινήσεις των στρατευµάτων,
φωτογραφικό υλικό της εποχής και βίντεο
Πηγή:
Τα Νέα (Γιώργος Κώνστας)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου