αιρετού Λουκά Καβακλή
Ζούμε τη στυγνή δικτατορία των αριθμών. Οι
εργαζόμενοι, οι μαθητές, οι κοινωνικές ανάγκες μετριούνται με τη μεζούρα του
κέρδους και των χρημάτων. Στο όνομα αυτών δημόσια παιδεία - υγεία, κοινωνική
ασφάλιση και συγκοινωνίες, σταθερή και μόνιμη εργασία απειλούνται με εξαφάνιση.
Ακόμα και οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων
γίνονται στο όνομα των περικοπών. Αν και ο πρωθυπουργός έσπευσε να δηλώσει ότι
αυτές οι αλλαγές ήταν αναγκαίες (για το κεφάλαιο εννοεί) ακόμα και αν ήταν
μηδενικό το χρέος.
Όμως ας μιλήσουν και οι αριθμοί! Αριθμούς που η
κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας προσπερνάνε αδιάφορα όταν δεν τους
συμφέρει.
Τριάντα ένα (31)τμήματα στην Α Διεύθυνση της Αθήνας
ξεπερνούν το ανώτατο επιτρεπτό όριο μαθητών ανά τμήμα, (25 μαθητές) έχοντας έως
και 28 μαθητές. Παρά και ενάντια στο νόμο κανείς από
τους ιθύνοντες του υπουργείου, κανείς παράγοντας της περιφέρειας, της
διεύθυνσης, των γραφείων ή σχολικός σύμβουλος δεν είπε να χωριστούν τα τμήματα
αυτά. Προδήλως παράνομοι καλυπτόμενοι πίσω από το πέπλο της συνενοχής. Πιθανόν
να πήραν και τα εύσημα από την κυβέρνηση για την αντιπαιδαγωγική τους στάση.
Ενενήντα τρία (93)τμήματα βρίσκονται στο μαγικό αριθμό
των 25 μαθητών ανά τμήμα.Παιδαγωγικά ορθό το να στοιβάζουμε
παιδικές ψυχές στις ακατάλληλες σχολικές μας αίθουσες.
Πάνω από τα μισά τμήματα – περίπου 1000 σε αριθμό-
βρίσκονται πάνω από τον αριθμό των 20 μαθητών ανά τμήμα που
απαιτεί ως ανώτατο όριο η εκπαιδευτική κοινότητα και η παιδαγωγική λογική. Αριθμός
που αυξάνεται δραματικά αν προστεθούν τα τμήματα 1ης και 2ας
Δημοτικού που βρίσκονται πάνω από τον αριθμό των 15 μαθητών ανά τμήμα που
διεκδικεί ο εκπαιδευτικός κόσμος.
Ειδικά οι πρώτες τάξεις των σχολείων μας μάλλον είναι
οι πιο πληθωρικές των τελευταίων χρόνων. Ακόμα και με την
αντιεπιστημονική λογική του μέσου όρου είναι πάνω από 20 παιδιά ανά τμήμα.
Αυτή είναι η αλήθεια των αριθμών. Και αν αυτή είναι η
αλήθεια κακό για αυτήν λέει η κυβέρνηση και οι εντολοδόχοι υπάλληλοί της.
Συγχωνεύσεις - καταργήσεις γιατί αυτό
επιβάλλει η παιδαγωγική λογική επιμένουν. Και αν τα νούμερα δεν τους βοηθούν
τους βοηθά η αυταρχικοποίηση της πολιτικής τους.
Σε πρόσφατη σύσκεψη (μάλλον για ιδεολογικό μάθημα
επρόκειτο) της Περιφέρειας Αττικής με τους διευθυντές εκπαίδευσης, τους
προϊσταμένους γραφείων και τους σχολικούς συμβούλους ξεδίπλωσαν όλη
την αντιδραστική λογική τους.
1. Επιτέθηκαν ενάντια στο συνδικαλιστικό
κίνημα των εκπαιδευτικών, τους γονείς που αντιδρούν στις συγχωνεύσεις –
καταργήσεις σχολείων λέγοντας ότι επιτέλους δεν μπορεί αυτοί να «
διοικούν» και θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος. Στο στόχαστρο και Σύλλογοι
Εκπαιδευτικών γιατί τόλμησαν να καταγγείλουν σχολικούς συμβούλους και άλλους
παράγοντες που προτείνουν τις καταργήσεις – συγχωνεύσεις.
2. Μίλησαν για τους δήμους που
αντιδρούν στις επιχειρούμενες αντιδραστικές αλλαγές λέγοντας, ότι, όταν
κληθούν να πληρώσουν για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, όπως προβλέπει
ο Καλλικράτης, τότε θα ξανασκεφτούν τη στάση τους και θα συναινέσουν τελικά.
Μάλλον για αυτό η υπουργός Δια Βίου Μάθησης
-Κατάρτισης -Αγοραίου Σχολείου και μάλλον Παιδείας καλεί τους Δημάρχους
στις 28/2 για να εξασφαλίσει τη στήριξή τους στην αντιεκπαιδευτική πολιτική
της.
3. Εγκάλεσαν όλους όσους δεν εφάρμοσαν την
περσινή χρονιά τη λογική των συμπτύξεων των τμημάτων, όσους δεν εφάρμοσαν την
υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών από σχολείο σε σχολείο όπως προβλέπει ο
νόμος με αποτέλεσμα να έχουμε χωρισμό τμημάτων σε τάξεις άνω των 25 μαθητών,
κάτω και από το βάρος των κινητοποιήσεων γονιών και εκπαιδευτικών στην αρχή της
περσινής χρονιάς θα προσθέταμε εμείς.
Μόνο και μόνο αυτό δείχνει την «παιδαγωγική λογική»
της υποχρεωτικής μετακίνησης μαθητών που διέπει το υπουργείο παιδείας,
διώχνοντας μαθητές μακριά από τη γειτονιά τους, τους φίλους τους, το σχολείο
τους. Μέτρο που θα επιχειρηθεί να εφαρμοστεί καθολικά την επόμενη
σχολική χρονιά.
4. Θεώρησαν δεδομένο ότι τα συστεγαζόμενα
σχολεία πρέπει να συνενωθούν και να ενταχθούν στα διαβόητα σχολεία
αναμορφωμένου προγράμματος (τα περίφημα 801 πια), σχολεία για τα οποία
εκπαιδευτικοί και γονείς εκφράζουν από τη ριζική τους αντίθεση ως και την
απαίτηση της κατάργησής τους.
5. Έβαλαν στο «τραπέζι» και τις περιπτώσεις
σχολείων με μικρό αριθμό μαθητών, κατ αυτούς, δείγμα ότι αναζητά το
άλλοθι ή την ευκαιρία αν δεν υπάρξουν αντιδράσεις, να προχωρήσει σε καταργήσεις
αυτόνομων σχολείων και διάχυσής τους σε άλλα σχολεία.
Εμείς το λέμε καθαρά!!! Όποιος
συναινέσει με εισήγησή του στην επιχειρούμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική της
κυβέρνησης θα έχει διαλέξει όχθη. Και αυτή δεν είναι με το εκπαιδευτικό κίνημα.
Θα είναι συνυπεύθυνος για την κατάργηση σχολείων, για την υποχρεωτική
μετακίνηση μαθητών από σχολείο σε σχολείο, για τα οικόπεδα που προορίζοντας για
αυτά τα σχολεία που συγχωνεύονται και τώρα θα δοθούν «φιλέτα» στους ιδιώτες,
για τους εκπαιδευτικούς που θα χάσουν την οργανική τους θέση.
Τη μάχη θα δώσουν οι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι
μαζί με τις ΕΛΜΕ και τους γονείς
Τα σχέδια τους μπορούν
να αναχαιτιστούν και να ανατραπούν.
Η μαζική παρουσία στις συνελεύσεις
γονέων, οι κινητοποιήσεις σε δημοτικά διαμερίσματα και δημοτικά συμβούλια είναι
μόνο η αρχή.
Η δυναμική αντίδραση του εκπαιδευτικού
κινήματος μαζί με τους γονείς έχουν κάθε δυνατότητα να τα αποτρέψουν.
Λουκάς
Καβακλής ,αιρετός εκπρόσωπος στο ΠΥΣΠΕ Α Αθήνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου