H βρετανική αγορά έγινε η πρώτη μεγάλη οικονομία όπου το ίντερνετ ξεπέρασε την τηλεόραση ως μέσο διαφήμισης.
Το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους η διαφημιστική δαπάνη που επενδύθηκε στο διαδίκτυο, έφθασε στη Μεγάλη Βρετανία τα 1,75 δισεκατομμύρια λίρες, κατακρημνίζοντας από το θρόνο της (μέσα σε μόλις 10 χρόνια) την τηλεόραση που επί μισό αιώνα ήταν το μέσο με το λεόντειο μερίδιο απορρόφησης διαφημιστικής δαπάνης.
Τα στοιχεία έδωσαν από κοινού στη δημοσιότητα το Internet Advertising Bureau (μέλη του οποίου είναι οι 375 κορυφαίες εταιρίες της Νέας Οικονομίας) και η PricewaterhouseCoopers.
Η άνοδος του ίντερνετ - και στα διαφημιστικά του έσοδα - καταγράφεται ως ραγδαία τα τελευταία δέκα χρόνια. Έτσι, το 1998, στη βρετανική αγορά, το σχετικά νέο (τότε) μέσο απορροφούσε μόλις 19,4 εκατομμύρια λίρες.
Το ίντερνετ απολαμβάνει τώρα το 23,5% της διαφημιστικής δαπάνης σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, έναντι 21,9% της τηλεόρασης. Οι οργανισμοί που έδωσαν στη δημοσιότητα στα στοιχεία εκτιμούσαν ότι το ίντερνετ θα υποσκέλιζε την τηλεόραση στις αρχές του επόμενου έτους, φαίνεται όμως ότι οι δυνάμεις της αγοράς είχαν άλλη δυναμική.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα επιμέρους χαρακτηριστικά της online διαφήμισης.
Τα ποσά που διαφημίζονται μέσω των εντυπωσιακών «banners» εμφανίζουν πτώση 5,2%. Αντίθετα οι παραδοσιακές «Μικρές Αγγελίες» στην online βεβαίως μορφή τους, αυξάνονται ετησίως με ρυθμό 10.6%. Οι τάσεις δείχνουν ότι βασικό μέσο ηλεκτρονικής διαφήμισης είναι τείνει να γίνει το βίντεο καθώς τα ποσά που διαφημίζονται μέσω αυτού αυξήθηκαν τον τελευταίο έτος κατά 300%.
Πηγή: Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου