19/8/10

Σχετικά με τις αποσπάσεις και τα κριτήριά τους, της Λαμπρινής Παπαθεοδοσίου

Παπαθεοδοσίου Λαμπρινή 
Εκπαιδ.ΠΕ 11
Θεσ/νίκη  13-08-2010

Προς: Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου Άννα
Θέμα:<Αποσπάσεις εκαπιδευτικών>
Κ.κ. Υπουργέ,
Λέγομαι Παπαθεοδοσίου Λαμπρινή και είμαι εκπαιδευτικός με ειδικότητα ΠΕ11. Το 2006 διορίστηκα στη Δ΄ Κυκλάδων, όπου και υπηρέτησα την οργανική μου θέση . Τα τελευταία τρία έτη αποσπώμαι στο Ν. Θεσσαλονίκης επικαλούμενη σοβαρούς οικογενειακούς λόγους υγείας. Με την ανακοίνωση των φετινών αποσπάσεων με έκπληξη διαπίστωσα ότι δεν ικανοποιήθηκε η αίτηση απόσπασής μου, και την έκπληξή μου διαδέχτηκε η αγανάκτηση, ο θυμός , η πίκρα και η απογοήτευση διαβάζοντας και καταμετρώντας τις αποσπάσεις των υπολοίπων συναδέλφων. Η εμφατική αναφορά στους υπολοίπους συναδέλφους γίνεται για λόγους συγκρισιμότητας με τη δική μου κατάστασή  και σε καμία περίπτωση δεν έχει χαρακτήρα αφοριστικό. Θεωρώ όμως απόλυτα λογικό και δίκαιο αφενός να αναρωτηθώ σε προσωπικό επίπεδο, σχετικά με το πλαίσιο που ακολουθήθηκε στις φετινές αποσπάσεις, ώστε να μπορέσω ξεκάθαρα να το αντιληφθώ και αφετέρου να γνωρίζετε πως η μη σοβαρή προσέγγιση και επεξεργασία των αιτήσεων όπως της δικής μου ανατρέπει τη ζωή τεσσάρων ανθρώπων .
Η ερώτηση μου είναι απλή. Με δεδομένο τις υφιστάμενες πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές αλλαγές, βάσει ποιων κριτηρίων ικανοποιήθηκαν οι φετινές αποσπάσεις; Με βάση την οικογενειακή κατάσταση, τα έτη προϋπηρεσίας, τις ανάγκες της υπηρεσίας, ή τα κοινωνικά κριτήρια; Και αν ναι, αντιστοιχιζόμενα τα παραπάνω κριτήρια σε αριθμούς σε τι ποσοστό άραγε αναλογούν στις αποσπάσεις που δώσατε τόσο γενικότερα, όσο και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη; Και για να γίνω πιο σαφής παραθέτοντας τη δική μου κατάσταση, θα ήθελα να με βοηθήσετε να αντιληφθώ σε ποιο κριτήριο δεν εμπίπτω.
Είμαι 44 χρονών, έχω δύο ανήλικα παιδιά 11 και 13 χρονών και με διαγνωσμένη  σε ποσοστό 67% αναπηρία του συζύγου μου. Θα ήθελα λοιπόν να μου απαντήσετε στα εξής: α) αν δεν τηρώ το κριτήριο της προϋπηρεσίας, με βάση ποιο κριτήριο αποσπάστηκαν άτομα με λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας από εμένα ; β) αν δεν τηρώ το κριτήριο των αναγκών της υπηρεσίας μιας και βρίσκομαι στη διάθεση, με βάση ποιο κριτήριο αποσπάστηκαν συνάδελφοι με οργανική θέση σε δυσπρόσιτα; γ) αν δεν τηρώ το κριτήριο της οικογενειακής κατάστασης με βάση ποιο κριτήριο αποσπάστηκαν άτομα άγαμα; και δ) αν δεν τηρώ τα κοινωνικά κριτήρια και με βάση όλες τις αποσπάσεις που ικανοποιήσατε, πως ορίζονται απέναντί μου οι έννοιες, της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης;

Όπως ήταν φυσικό και επακόλουθο επικοινώνησα με το Υπουργείο με σκοπό  την πληρέστερη ενημέρωσή μου για τα κριτήρια που έγιναν οι αποσπάσεις. Δυστυχώς όμως, ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη με περίμενε τόσο από την απρόσωπη αντιμετώπιση των διοικητικών υπαλλήλων του υπουργικού σας γραφείου, όσο και από την προσωπική του κατά την υπόδειξη των υπαλλήλων διευθυντή του πολιτικού σας γραφείου στο υπουργείο .
Από την πρώτη συνομιλία που είχα, επισημαίνω μόνο το γεγονός ότι δεν γνώριζαν τίποτε για το ακολουθούμενο πλαίσιο των αποσπάσεων και το ειρωνικό σχόλιο της υπαλλήλου, ότι: «φαντάζομαι με κάποιο μέσο ασπαζόσασταν τα προηγούμενα χρόνια». Από τη δεύτερη συνομιλία μου με το διευθυντή, επισημαίνω την ιδιαίτερη ευγένεια και την ανθρώπινη αντιμετώπιση του στην απόγνωση μου, όταν στην απευθείας απάντησή του μου δήλωσε: «μόλις κλείσω το τηλέφωνο θα έχω ήδη ξεχάσει το θέμα σας και ότι τον έχουν πρήξει με τα παράπονα».
Κυρία υπουργέ,
 Δεν έκανα Αίτηση επανεξέτασης, οφείλω για την αξιοκρατική απόδοση των ευθυνών να γνωρίζω τους λόγους που δεν αποσπάστηκα. Οφείλω όμως και του απόλυτου σεβασμού από τους ανθρώπους του περιβάλλοντός σας, όχι μόνο γιατί είναι επιλογή τους να διαχειρίζονται αυτές τις θέσεις, αλλά γιατί και εγώ αν και άγνωστη σε εσάς, είμαι συνεργάτης σας. Ορισμένα θέματα οφείλουν να μην ορίζονται από την πολιτική θέση του καθενός και επιβάλλεται να είναι υπεράνω πολιτικών σκοπιμοτήτων. Η δική μου αίσθηση από τις αποσπάσεις με βάση τα προαναφερόμενα, είναι ότι για ακόμα μία φορά και άσχετα από τις δικές σας προθέσεις ή προσδοκίες, υπερίσχυσαν οι προσωπικές εξυπηρετήσεις του πολιτικού συστήματος. Επικαλείστε ένα όραμα διαφορετικό για την παιδεία και δηλώνετε την επιθυμία σας για συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί όμως δεν είναι κατά δήλωση μόνο πράσινοι, μπλε, ή κόκκινοι. Είναι πάνω από όλα άνθρωποι με υποχρεώσεις και προβλήματα τα οποία επιτείνονται από τη σημερινή κατάσταση και τα δικαιώματα όλων μας είναι υποχρέωσή σας όχι μόνο να τα διασφαλίσετε, αλλά και να τα υποστηρίξετε με τρόπο αξιοκρατικό, ισότιμο και δίκαιο.

Με τιμή
Λαμπρινή Παπαθεοδοσίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου