Κομφούζιο
επικρατεί στους δήμους με τις αλλαγές που επέφερε ο «Καλλικράτης» στα σχολεία.
Από τη μια δεν μπορεί να διεξαχθεί διάλογος για τις επικείμενες συγχωνεύσεις,
αφού οι περισσότεροι δήμοι δεν έχουν συγκροτήσει σχολικές επιτροπές, από την
άλλη δεν έχουν ξεκαθαριστεί ακόμη οι αρμοδιότητες και οι χρηματοδοτήσεις, με
αποτέλεσμα σχολικές κοινότητες να μένουν χωρίς πετρέλαιο και εργολάβοι να
σταματούν έργα.
Την ίδια ώρα αμφίβολο παραμένει εάν θα ολοκληρωθεί ο διάλογος για
τις συγχωνεύσεις μέχρι τις 20 του μήνα, ημερομηνία που είχε ορίσει αρχικά το
υπουργείο Παιδείας. Βέβαια την περασμένη εβδομάδα η υφυπουργός Παιδείας Ε.
Χριστοφιλοπούλου, μιλώντας στη Βουλή, έδωσε νέα καταληκτική ημερομηνία,
λέγοντας ότι «η κατεύθυνση που έχει δοθεί από εμάς προς τους περιφερειακούς
διευθυντές είναι μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου να μπουν σε διαβούλευση, να ζητήσουν
τη γνώμη των δημάρχων, την οποία θα ζητήσουμε και εμείς». Η γνώμη των δημάρχων
όχι μόνο για τις συγχωνεύσεις αλλά και για τα υπόλοιπα ζητήματα που αφορούν την
τοπική αυτοδιοίκηση, όπως η μεταφορά μαθητών, θα ζητηθεί από την ηγεσία του
υπουργείου στις 28 Φεβρουαρίου. Τότε έχουν κληθεί στο υπουργείο Παιδείας.
Πολλοί από αυτούς εμφανίζονται δυσαρεστημένοι, καθώς υπάρχουν διαρροές για συγκεκριμένες συγχωνεύσεις σχολείων, τη στιγμή που μέχρι τώρα δεν έχει γίνει κανένας διάλογος. «Το υπουργείο φαίνεται ότι συνδιαλέγεται με τον Τύπο. Εμείς δεν έχουμε καμία ενημέρωση για τις ειλημμένες, όπως διαπιστώνουμε, αποφάσεις», σχολίασε ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ενώ ο συνάδελφός του, δήμαρχος Βόλβης, Δημήτρης Γαλαμάτης με επιστολή του προς την κ. Διαμαντοπούλου ζητά παράταση του χρόνου διαβούλευσης, ώστε «η γνώμη των εκπροσώπων των νέων δήμων να συντελέσει πραγματικά στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης».
Πολλοί από αυτούς εμφανίζονται δυσαρεστημένοι, καθώς υπάρχουν διαρροές για συγκεκριμένες συγχωνεύσεις σχολείων, τη στιγμή που μέχρι τώρα δεν έχει γίνει κανένας διάλογος. «Το υπουργείο φαίνεται ότι συνδιαλέγεται με τον Τύπο. Εμείς δεν έχουμε καμία ενημέρωση για τις ειλημμένες, όπως διαπιστώνουμε, αποφάσεις», σχολίασε ο δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ενώ ο συνάδελφός του, δήμαρχος Βόλβης, Δημήτρης Γαλαμάτης με επιστολή του προς την κ. Διαμαντοπούλου ζητά παράταση του χρόνου διαβούλευσης, ώστε «η γνώμη των εκπροσώπων των νέων δήμων να συντελέσει πραγματικά στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης».
Εξάλλου οι διευθύνσεις εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης, επιμένοντας ότι ακόμη δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες προτάσεις, προσπαθούν να διεξαγάγουν διάλογο με διαφορετικό τρόπο η καθεμία. Στην πρωτοβάθμια ανατολικής Θεσσαλονίκης αναζητούν συνεργασίες με δήμους, οι οποίοι βέβαια δεν έχουν συγκροτήσει ακόμη σχολικές επιτροπές (σ.σ. στο δήμο Θεσσαλονίκης αυτήν την εβδομάδα αναμένεται να οριστούν οι διαμερισματικοί σύμβουλοι), για να αρχίσει συζήτηση από μηδενική βάση. Στη δυτική Θεσσαλονίκη επεξεργάζονται τις προτάσεις που θα στείλουν την ερχόμενη εβδομάδα στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Σε επίπεδο δευτεροβάθμιας τα πράγματα φαίνονται πιο συγκεκριμένα. Στα ανατολικά η διεύθυνση θα στείλει μέσα στην εβδομάδα προτάσεις προς συζήτηση στους φορείς (δήμοι, γονείς, εκπαιδευτικοί), ενώ στα δυτικά έχει γίνει καταγραφή του δυναμικού των σχολείων και άρχισε η διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση σε επίπεδο δημάρχων και αντιδημάρχων. Στο στόχαστρο των διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπαίνουν κατά κύριο λόγο οι σχολικές μονάδες που συστεγάζονται, π.χ. στο κέντρο Θεσσαλονίκης και την Τούμπα, και τα μικρά επαρχιακά σχολεία, όπως σε Ασκό, Αρέθουσα, Απολλωνία, Προφήτη, Ξυλούπολη και Σταυρό.
«Παγώνουν»
Αντιμέτωπες με τα άδεια ταμεία βρίσκονται και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης, αφού δεν γνωρίζουν από πού θα χρηματοδοτούνται για τα λειτουργικά έξοδά τους. Μάλιστα σε πολλές από αυτές υπάρχει άμεσος κίνδυνος έλλειψης πετρελαίου, ενώ οι γραφικές ύλες έχουν λιγοστέψει εδώ και καιρό. Μέχρι τα τέλη του χρόνου έπαιρναν χρήματα από τη νομαρχία, ενώ τώρα που έχει καταργηθεί και όλα τα κονδύλια θεωρητικά έχουν μεταφερθεί στους δήμους δεν ξέρουν ποια πόρτα να χτυπήσουν. Με γάντια υπάρχει ενδεχόμενο να κάνουν μάθημα και αρκετοί μαθητές, αφού τα κονδύλια των παλαιών σχολικών επιτροπών έχουν τελειώσει και οι δήμοι δυσκολεύονται να εκταμιεύσουν νέα. Προς το παρόν από τους δήμους δίνονται λύσεις σε μεμονωμένα περιστατικά, αλλά υπάρχει φόβος για γενίκευσή τους.
Η μεταφορά αρμοδιοτήτων προκάλεσε πρόβλημα και στην κατασκευή σχολείων. Ήδη ορισμένοι εργολάβοι 70 έργων σχολικής στέγης έχουν σταματήσει τις εργασίες, αφού δεν έχουν πληρωθεί από τη νομαρχία, η οποία πλέον έγινε περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, χωρίς να έχει πάρει και τα χρήματα μαζί της. Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον «Καλλικράτη» η κατασκευή σχολείων έχει περάσει στους νέους δήμους.
Αντιμέτωπες με τα άδεια ταμεία βρίσκονται και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης, αφού δεν γνωρίζουν από πού θα χρηματοδοτούνται για τα λειτουργικά έξοδά τους. Μάλιστα σε πολλές από αυτές υπάρχει άμεσος κίνδυνος έλλειψης πετρελαίου, ενώ οι γραφικές ύλες έχουν λιγοστέψει εδώ και καιρό. Μέχρι τα τέλη του χρόνου έπαιρναν χρήματα από τη νομαρχία, ενώ τώρα που έχει καταργηθεί και όλα τα κονδύλια θεωρητικά έχουν μεταφερθεί στους δήμους δεν ξέρουν ποια πόρτα να χτυπήσουν. Με γάντια υπάρχει ενδεχόμενο να κάνουν μάθημα και αρκετοί μαθητές, αφού τα κονδύλια των παλαιών σχολικών επιτροπών έχουν τελειώσει και οι δήμοι δυσκολεύονται να εκταμιεύσουν νέα. Προς το παρόν από τους δήμους δίνονται λύσεις σε μεμονωμένα περιστατικά, αλλά υπάρχει φόβος για γενίκευσή τους.
Η μεταφορά αρμοδιοτήτων προκάλεσε πρόβλημα και στην κατασκευή σχολείων. Ήδη ορισμένοι εργολάβοι 70 έργων σχολικής στέγης έχουν σταματήσει τις εργασίες, αφού δεν έχουν πληρωθεί από τη νομαρχία, η οποία πλέον έγινε περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, χωρίς να έχει πάρει και τα χρήματα μαζί της. Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον «Καλλικράτη» η κατασκευή σχολείων έχει περάσει στους νέους δήμους.
Κινητοποιήσεις από ΟΛΜΕ
Οι συγχωνεύσεις αποτέλεσαν το κυρίαρχο θέμα στη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ το Σάββατο στην Αθήνα. «Η γενική εκτίμηση ήταν ότι τα παιδαγωγικά κριτήρια που βάζει το υπουργείο Παιδείας αποτελούν πρόφαση. Όλα γίνονται για τις περικοπές. Είμαστε διατεθειμένοι να μην αφήσουμε να περάσουν οι συγχωνεύσεις. Προσωπική μου άποψη είναι ότι υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις και ο διάλογος αποφασίστηκε μετά τις πιέσεις της κοινωνίας», τόνισε το μέλος του δ.σ. της ΟΛΜΕ Ελένη Ζωγραφάκη. Γενικά οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ υπερψήφισαν την εισήγηση της ΟΛΜΕ, που μεταξύ άλλων μιλούσε για 48ωρη απεργία στις 22 και 23 του μήνα μαζί με τη ΔΟΕ, τρίωρη στάση εργασίας στις 10 του μήνα για τα επικουρικά ταμεία και ενημερωτική καμπάνια για τα προβλήματα του σχολείου.
Πηγή:
Μακεδονία (Φιλομήλας
Δημολαΐδου)Οι συγχωνεύσεις αποτέλεσαν το κυρίαρχο θέμα στη γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ το Σάββατο στην Αθήνα. «Η γενική εκτίμηση ήταν ότι τα παιδαγωγικά κριτήρια που βάζει το υπουργείο Παιδείας αποτελούν πρόφαση. Όλα γίνονται για τις περικοπές. Είμαστε διατεθειμένοι να μην αφήσουμε να περάσουν οι συγχωνεύσεις. Προσωπική μου άποψη είναι ότι υπήρχαν ειλημμένες αποφάσεις και ο διάλογος αποφασίστηκε μετά τις πιέσεις της κοινωνίας», τόνισε το μέλος του δ.σ. της ΟΛΜΕ Ελένη Ζωγραφάκη. Γενικά οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ υπερψήφισαν την εισήγηση της ΟΛΜΕ, που μεταξύ άλλων μιλούσε για 48ωρη απεργία στις 22 και 23 του μήνα μαζί με τη ΔΟΕ, τρίωρη στάση εργασίας στις 10 του μήνα για τα επικουρικά ταμεία και ενημερωτική καμπάνια για τα προβλήματα του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου