19/5/10

Θεσσαλονίκη: Κλειστά σχολεία και κλινικές το φθινόπωρο αν...

Χωρίς νοσηλευτές στα νοσοκομεία και δασκάλους στα σχολεία θα βρει το φθινόπωρο τη Θεσσαλονίκη, αν συνεχιστεί με τους σημερινούς ρυθμούς η φυγή από το δημόσιο τομέα εργαζομένων που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης. Την ίδια ώρα, η ανεργία στον ιδιωτικό τομέα έχει φτάσει στο 22% στο νομό Θεσσαλονίκης, με τον αριθμό των μακροχρόνια ανέργων να αυξάνεται κατά 4%.
«Η αύξηση στις παραιτήσεις φτάνει και το 100% σε σχέση με πέρυσι. Μόνο στο νομό Θεσσαλονίκης, με 4.500 νοσηλευτές, οι παραιτήσεις μπορεί να πλησιάζουν και τις 1.000, ενώ από το Σεπτέμβριο δεν αποκλείεται να υπάρχουν κλειστές κλινικές και νοσοκομειακά τμήματα και κλειστά σχολεία, λόγω έλλειψης προσωπικού», τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Δημοσιοϋπαλληλικών Οργανώσεων Θεσσαλονίκης (ΕΔΟΘ), Πέτρος Κετικίδης, στην κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χτες με τον πρόεδρο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ), Νίκο Γιαννόπουλο, για την αυριανή πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση που κήρυξαν ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ.
Αποχωρούν άρον άρον
Ο κ. Κετικίδης ανέφερε ότι σε όλη τη χώρα ανέρχονται σε 140.000 οι γυναίκες δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα σύνταξης, οι οποίες επιλέγουν να αποχωρήσουν, παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του υπουργείου Εργασίας ότι δε θίγονται από τις αλλαγές στα όρια ηλικίας. «Θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία κρίσιμων δημόσιων υπηρεσιών», ενώ έκανε γνωστό ότι το υπουργείο Υγείας προσανατολίζεται να ενεργοποιήσει τις προσλήψεις 3.000 νοσηλευτών, αριθμός όμως που δεν αρκεί για να καλυφθούν τα κενά», σημείωσε ο κ. Κετικίδης.

Αυτή η κατάσταση επιβαρύνει το Ταμείο Πρόνοιας, το οποίο έχει ήδη έλλειμμα 800 εκατ. ευρώ και δεν μπορεί να καταβάλει εφάπαξ σε 18.000 συνταξιούχους. Με το νέο κύμα φυγής που είναι σε εξέλιξη ο χρόνος αναμονής για την καταβολή του εφάπαξ αναμένεται να αυξηθεί σε πέντε χρόνια, από τρία σήμερα.
Θερίζει η ανεργία
«Δεν υπάρχει επιχείρηση που να μην έχει προχωρήσει σε μείωση προσωπικού ή σε μείωση του χρόνου απασχόλησης. Η ανεργία στη Θεσσαλονίκη έχει φτάσει στο 22% και για τους νέους σκαρφαλώνει στο 30%, χωρίς να συνυπολογίζουμε όσους απασχολούνται με ελαστικές μορφές», τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Νίκος Γιαννόπουλος, περιγράφοντας την κατάσταση στον ιδιωτικό τομέα. «Η στατιστική υπηρεσία κατέγραψε στη Θεσσαλονίκη ανεργία 12,5%. Πού έκαναν τη μέτρηση; Στο Κολονάκι;» αναρωτήθηκε ο κ. Γιαννόπουλος.
Οι διοικήσεις του ΕΚΘ και της ΕΔΟΘ υποστήριξαν ότι το νέο ασφαλιστικό «επιμηκύνει από δύο έως επτά χρόνια τα όρια συνταξιοδότησης, χωρίς να δίνει λύσεις», ενώ χαρακτήρισαν την επαναφορά του ΛΑΦΚΑ ως «έγκλημα κατά της εργατικής τάξης και των συνταξιούχων».
«Το ασφαλιστικό νομοσχέδιο δεν πρέπει να περάσει. Οι περίφημες αλλαγές εξαντλούνται σε παλιές χρεοκοπημένες συνταγές, χωρίς να αναζητούνται νέοι πόροι για το σύστημα. Σβήνει τη νέα γενιά που δεν ξέρει πότε θα βγει στη σύνταξη. Στο νομοσχέδιο υπάρχουν εσκεμμένες ασάφειες που προοιωνίζουν ακόμη χειρότερες αλλαγές», τόνισε ο κ. Γιαννόπουλος. Επίσης, στηλιτεύτηκε η απελευθέρωση των απολύσεων και το ενδεχόμενο κατάργησης της μονομερούς προσφυγής των συνδικάτων στον ΟΜΕΔ.
«Μιλάνε για περικοπή μισθών στον ιδιωτικό τομέα. Πού θα πάνε αυτά τα χρήματα; Σε αυτούς που κερδίζουν. Μας τρομάζουν όλα αυτά», τόνισε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του ΕΚΘ, Μάκης Κούρας.
«Το μνημόνιο με το ΔΝΤ προβλέπει χειρότερα μέτρα από αυτά που είδαμε στο νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό. Ο ίδιος ο νόμος παραπέμπει σε Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις», ανέφερε ο αναπληρωτής γραμματέας του ΕΚΘ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και προειδοποίησε ότι θα υπάρξουν μεγάλες συγκρούσεις.
Η κινητοποίηση
Υπό το βάρος του γκρίζου τοπίου στο ασφαλιστικό και τις εργασιακές σχέσεις τα συνδικάτα καλούν τους εργαζομένους να μετάσχουν μαζικά στην αυριανή κινητοποίηση και στο συλλαλητήριο, στις 10.00 το πρωί, μπροστά στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Νέο συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί την ημέρα κατάθεσης του ασφαλιστικού νομοσχεδίου στη Βουλή.
Στην 24ωρη απεργία μετέχουν οι εργαζόμενοι σε νοσοκομεία, κέντρα υγείας, το ΕΚΑΒ, οι υπηρεσίες πρόνοιας και θεραπευτήρια, οι υπάλληλοι στις τράπεζες, οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ (σ.σ. μάλιστα η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ αποφάσισε και επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες από τις 25 Μαΐου) και οι ναυτεργάτες. Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θα πραγματοποιήσει νέα απεργία και στις 31 Μαΐου.
Τα ΜΜΕ
Στην αυριανή 24ωρη απεργία δεν θα πάρουν μέρος οι δημοσιογράφοι, καθώς η ΠΟΕΣΥ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών) έλαβε υπόψη της το σχετικό αίτημα της ΓΣΕΕ με σκοπό «την πλήρη ενημέρωση της κοινής γνώμης». Ωστόσο, αποφάσισε να προτείνει στις ενώσεις -μέλη της τη διεξαγωγή 24ωρης απεργίας την ερχόμενη εβδομάδα εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή της στο υπό κατάθεση ασφαλιστικό νομοσχέδιο, «το οποίο επιχειρεί να ανατρέψει ολόκληρη τη δομή του ασφαλιστικού συστήματος και τα ώριμα δικαιώματα των ασφαλισμένων».
Χωρίς αμαξοστοιχίες αύριο όλη η χώρα
Λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων του ΟΣΕ στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ, όλη η χώρα θα μείνει αύριο χωρίς τρένα. Τα προβλήματα στα δρομολόγιά τους άρχισαν ήδη από σήμερα και θα κορυφωθούν αύριο, οπότε θα κυκλοφορήσουν μόνο οι αμαξοστοιχίες κοινωνικών αναγκών.
Αναλυτικότερα, σήμερα στη διαδρομή μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Αθήνας καταργούνται τα δρομολόγια 504, 505, 604 και 605, μεταξύ Αθήνας – Αλεξανδρούπολης – Αθήνας τα IC 74 και IC 75, μεταξύ Θεσσαλονίκης – Εδεσσας/Κοζάνης/Φλώρινας – Θεσσαλονίκης τα 753 και 757και μεταξύ Λάρισας – Βόλου – Λάρισας τα 1586 και 1587.
Επίσης, καταργούνται τα δρομολόγια 444 και 445 (Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη), το δρομολόγιο 463 (Βουκουρέστι – Θεσσαλονίκη) δε θα εκτελεστεί στην ελληνική διαδρομή του, ενώ το δρομολόγιο 337 (Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη) στην ελληνική διαδρομή του (Ειδομένη – Θεσσαλονίκη) θα πραγματοποιηθεί από λεωφορεία.
Για αύριο, ημέρα της απεργίας, καταργούνται όλα τα επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια, πλην του 604 που θα αναχωρήσει από Αθήνα μετά τη λήξη της απεργίας, καθώς και του 605 που θα εκτελέσει μόνο τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα και θα αναχωρήσει από Θεσσαλονίκη επίσης μετά τη λήξη της απεργίας. Επίσης, καταργούνται τα διεθνή δρομολόγια 360, 361, 362, 363, 444 και 445, καθώς και τα υπόλοιπα διεθνή δρομολόγια στην ελληνική διαδρομή τους.
Θα κυκλοφορήσουν μόνον οι οριζόμενες ως αμαξοστοιχίες κοινωνικών αναγκών ως εξής:
Μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Αθήνας τα 500 και 501, μεταξύ Θεσσαλονίκης – Δικαίων – Θεσσαλονίκης τα 604/1684 (Θεσσαλονίκη – Δίκαια) και 613 (Δίκαια – Θεσσαλονίκη) και μεταξύ Θεσσαλονίκης –Φλώρινας / Κοζάνης – Θεσσαλονίκης τα 741/765 και 766/746.
Πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ-ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου